viernes, 20 de noviembre de 2020

L' esgrima

1. Què t’ha paregut aquesta pràctica? Coneixies l’esgrima? La incluiries en la teua programació d’EF? 

La pràctica ha sigut molt amena i entretinguda, la veritat que no esperava que l'esgrima fora tan divertida. D'altra banda, si que coneixia l'esgrima encara que no sabia molt d'ella, pero, després de practicar-la, he de dir que estic segur que la incloure a la meua programacio, ja que si per a nosaltres, que ja som adults, ens ha resultat interessant i divertida, per als xiquets i xiquetes ha de ser una experiència genial. 


2. Segons el Decret 108/2014, en què bloc; i concretament en què cursos estaria justificada la seua aplicació? Raona la teua resposta. 

Segons el Decret 108/2014, l'aplicació de l'esgrima estaria justificada en els cursos de 5é i 6é de primària. Açò es deu a que en el "Bloc 5. Jocs i activitats esportives" s'inclou en ambdos cursos la participació en esports i activitats d'oposició. Per tant, estaria justificat l'inclusió de l'esgrima en aquests dos cursos. No obstant açò, el curs idòni per a començar amb l'esgrima seria 5é de primària, ja que el bloc 5 remarca més els esports d'oposició que en 6é. 

3. Amb quins altres materials es podria treballar l’esgrima a l’escola? Si fora autoconstruit explica com ho faries (passos a seguir per a a seua elaboració). 

A més de amb els materials que es van mostrar a la sessió, l'esgrima es podria treballar amb molts més materials. 

Per a la preparació abans de realitzar l'esgrima, es podria utilitzar tot tipus de material, al igual que ferem en la sessió, com pilotes, mocadors, etc. D'altra banda, a l'hora dels combats, es podria demanar als xiquets que es feren una mascara protectora personalitzada amb ajuda dels seus majors per a no haver de comprar les ulleres protectores. En quant a l'arma, a més de construir-la com ens van explicar a la sessió, es podrien utilitzar armes contruides amb una espasa de plastic amb la punta modificada per a evitar fer-se mal, o espaguetis de piscina modificats per als més xicotets. 




4. Proposa 3 variants a la pràctica vivenciada avui: un joc d’animació, un joc de part principal i un joc de tornada a la calma (especifica el curs de Primària al que aniria dirigit). 
  • Joc d'animació: Dirigit a 5é de primària. Per tota la pista desplaçant-se en posició de guardia, cap avant o cap arrere. El mestre/a nomenarà una part del cos i tots hauran de possar-se per parelles i fer una batalla per vore qui ho aconseguix abans. 
  • Joc de part principal: Dirigit a 5é de primària. Per trios, amb estilets fets per el mestre, faran batalles amb un arbitre. Pero no aniràn rotant, sino que serà un rei de la pista. La variant serà que els moviments seràn lliures, per tant no sabran qui atacarà i qui es defensarà. A més, no sols podràn esquivar, sino que també podran defendre els atacs del contrari amb la seua arma. 
  • Joc de tornada a la calma: Dirigit a 5é de primària. Per parelles, un dels dos haurà de fer una posició, relacionada amb esgrima (per exemple, en guardia) i el company/a haurà d'imitar-lo amb la major precisió posible.


2 comentarios:

  1. Aquesta entrada és molt interessant. Nosaltres (el grup de mati) no vàrem poder fer aquesta pràctica; per tant, aquesta entrada m’ha resultat molt enriquidora.
    Crec que jo també incorporaré l’esgrima a les meues Unitats Didàctiques.

    La nota que li fique és de 9.

    ResponderEliminar
  2. Com ha remarcat Laura, és una llàstima, com a membre del grup de matí, no haver pogut viure aquesta experiència, ja que es un esport que sempre m'ha cridat l'atenció i, el qual, mai m'he plantejat portar a l'aula.
    Moltes voltes descartem aquest tipus d'esport per parèixer perillós o que necessita d'algún material massa costós i concret. Però amb aquest entrada queda clar que, qui no el porta a les seves sessions és perquè no vol.

    Aquesta entrada, per la redacció, claredat e imatges, es mereix un 9.

    ResponderEliminar