martes, 22 de diciembre de 2020

Reflexió Cristina

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Com es cita en el fragment anterior, el treball en equip és la clau en els esports d’equip i jo no podria estar més d’acord. 

 

Des de el meu punt de vista, si aconseguim que els xiquets i xiquetes es centren en el treball en equip i no en guanyar, estarem aconseguint moltíssim més que sols millorar el seu treball en equip, ja que d’aquesta manera milloraran en àmbits com el companyerisme, el respecte, etc. Per tant, en els esports d’equip, es millora el treball en equip, que es essencial en la vida i que, a més, fa que els alumnes aprenguen i comprenguen diferents aspectes importants de la vida (respecte, ajudar als altres, etc.), sense perdre la essència de la competició (que és un dels instruments de motivació dels esports). 

 

 


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado

 

 

Després de llegar aquesta reflexió, per la meua part destacaria el rugbi. Aquesta elecció es deu a que al practicar aquest esport, sempre estaves actiu, degut a que és un esport cooperatiu i a més, al fer-ho en grups reduïts (4 vs 4 o 5 vs 5)no hi havia moment en el que no hi participares. Per tant, aquest esport és un gran exemple del que nomena l’anterior reflexió, ja que al fer-ho per grups reduïts s’aconseguia que tots i totes participarem quasi per igual i a més, amb les normes correctes, s’aconseguia que tots i totes gaudirem i ens esforçarem. 

 


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 

El futbol. Aquest es pot transformar de competitiu a cooperatiu de una manera molt simple. Fent grups reduïts de 4 persones i enfrontant-se entre ells. Però esta vegada, sense porteries, fent sols una possessió. Per tant, al llevar els gols i fer que el centre siga mantindré la pilota en el teu poder i que puntue passar-li-la als companys, es torna un joc molt més cooperatiu. A més, depenent del curs, es poden afegir o llevar normes per a adaptar la complexitat del joc. 


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

-       Barretjar els equips cada 5 minuts, per tant, evitem que ningún equip puga guanyar. 

-       Possar regles per a evitar que els xiquets i xiquetes pensen en els resultats. 

-       Llevar els resultats (p.e. els gols al futbol).

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

10

He assistit i participat a totes les sessions. 

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

8,5

 

 

Podrien ser millors, però el temps no em dona per a més. 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

10

Vaig fer/participar en totes les idees.

 

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

10

Vaig fer/participar en totes les idees.  

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

10

 

El meu treball ha sigut molt bo amb un gran esforç. 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

9’5

 

Molt bò, encara que curt per la situació del COVID-19

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: ..9,66...

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario