jueves, 17 de diciembre de 2020

Avaluació vs qualificació

En aquesta entrada, vaig a intentar tractar els diferents aspectes viscuts a l’assignatura de Didàctica dels Jocs i les activitats esportives.

En primer lloc, fent referencia als continguts, pense que aquests han sigut i seran de molta ajuda per al nostre futur. Des de la pilota valenciana, sobre la que he aprés tant a jugar correctament com la seua normativa i les seues modalitats, fins als diversos esports que hem practicat amb Irene i Cristina, com són ara l’esgrima o el rugby. Per tant, per acabar amb els continguts, l’únic que he vist a millorar es el temps i la cantitat d’esports que ens han ensenyat, però açò no es culpa dels professors i professores, sinó de la situació actual en la que ens ha situat el COVID-19. 

En segon lloc, l’actuació del professorat ha sigut molt bona, ajudant en tot el necessari i proporcionant nous coneixements per al nostre futur. A més a més, han fet un gran treball a l’hora de prendre mesures contra el COVID-19, tractant de respectar totes les normes de seguretat i sent molt flexibles a l’hora de l’entrega de tasques. Per tant, malgrat que han estat molt poc de temps amb nosaltres, han sabut distribuir-se tant el temps que anaven a estar amb nosaltres i els coneixements que ens anaven a ensenyar. A més de adaptar-se molt bé a la situació COVID tant dels alumnes com seua pròpia. 

En tercer lloc, fent menció tant als companys i companyes com a mi mateix, crec que tots hem tractar de ser el més respectuosos i treballadors possibles aprofitant el 100% del temps que hem tingut, ja que, per culpa del COVID-19 ha sigut molt curt. No obstant això, crec que tant les relacions entre nosaltres (que ja portem anys junts) i amb els professors ha sigut molt bona. 

D’altra banda, parlant del mètode d’avaluació de l’assignatura, he de dir que hem sembla una gran idea, ja que d’aquesta manera no cau la carrega de la nota sols sobre el professorat. Aquesta està dividida en 4 parts: heteroavaluació, coavaluació, autoavaluació i la qualificació global i final. 

L’heteroavaluació (docents): per a mi aquesta és essencial, ja que els professors i professores són els que més saben sobre l’assignatura i per tant, no sols són els més justos a l’hora de puntuar, sinó que també són els que més poden aconsellar-te i ajudar-te a millorar. 

Coavaluació (alumnes): aquesta és una gran idea per a que tots els alumnes de 4t connectem millor i aprenguem els uns dels altres. A més, és una bona manera de donar-nos una gran responsabilitat i l’oportunitat de experienciar el que sentirem quan avaluem als nostres futurs alumnes. Finalment, s’ha de destacar que els docents ens han proporcionat l’oportunitat de coavaluar de manera individual per escrit i podent pensar (el blog) i de manera col·lectiva i espontàniament durant les pràctiques. 

Autoavaluació: per a mi, aquesta és una de les parts més importants, tant per a nosaltres com per als nostres futurs alumnes, ja que és necessari saber quins són els punts dèbils propis per a poder millorar en el futur. 

Qualificació global: aquesta és la nota assignada a part de les altres parts, i, per a mi, no és tant important com les altres perquè normalment es centra en un examen, el qual no demostra realment els teus coneixements. Per a mi, aquesta guanya molta importància quan es centra en seguir l’evolució dels alumnes, ja que millorar és més complicat que estudiar un tema per a un examen.

Finalment, una vegada finalitzada l’assignatura, pense que aquesta ens ha proporcionat una gran sèrie de coneixements per a posar en pràctica al nostre futur. A més, m’agradaria haver viscut l’assignatura sense COVID-19, ja que estic segur de que haguérem aprés moltíssims recursos més. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario